Abstract submission & Presentation

You are welcome to submit the abstracts (up to 2 pages) for oral or poster presentations in your Personal cabinet at the School-Conference website.

ABSTRACT TEMPLATE

Duration of the plenary lectures is 45 minutes, oral presentations – 15 minutes including time for questions.

Presentation

IN-PERSON

For an oral presentation it is recommended to prepare computer presentations in *.ppt format (Microsoft Power Point). A beamer for projection of computer or video signal on the screen will be provided. 

For posters we recommend standard A1 format - ISO A1 (594 х 841 mm).

 

ONLINE

For all oral presentations, we recommend to prepare a presentations in *.ppt format (Microsoft Power Point). During the Conference, when your time is right, please click "Raise Hand" in the Webinar Controls. The tech moderator will be notified that you've raised your hand, and allows you to talk, you may be prompted to unmute yourself. While unmuted, your profile picture and name is displayed to the host and panelists. Only your name is displayed to other attendees.

Notes:

  • Windows: You can also use the Alt+Y keyboard shortcut to raise or lower your hand.
  • Mac: You can also use the Option+Y keyboard shortcut to raise or lower your hand.

Use the "Share screen" option to start your presentation.

  1. Open the PowerPoint file you want to present.
  2. Start or join a Zoom meeting.
  3. Click Share Screen in the meeting controls.
  4. Select your primary monitor then click Share.

 

We invite authors of poster presentations to prepare their reports in .pdf format and send them to the School-Conference Organizing Committee before its start. Your presentation will be posted on the Conference website. In addition, a Google Group "CatDesign_Poster Session" is created to discuss the Poster Session. Please note that you do not need to log in to read the discussions, but in order to take part in the discussions, you need to log in with your google account. If you have done this, please check how your name is displayed - change it to something that other participants can understand, for example, your name.

~~~

For Russian participants:

Уважаемые участники из российских организаций:

Для публикации тезисов необходимо предоставить отсканированное экспертное заключение (разрешение на открытое опубликование) до 1 апреля 2021 года. Экспертное заключение о возможности опубликования тезисов доклада оформляется по форме, утвержденной в направляющей организации. В заключении указывается, что в материалах не содержится сведений, запрещенных к открытому опубликованию. В заключении должны быть перечислены все авторы  и название доклада. Экспертное заключение должно быть утверждено директором (ректором) или его заместителем (проректором) и заверено печатью организации. Обращаем ваше внимание на то, что без оформления экспертного заключения тезисы не могут быть опубликованы даже при условии оплаты регистрационного взноса.